12 Ağustos 2012 Pazar

"Uçurtma Avcısı"

Khaled Hosseini'nin unutulmaz kitabını ilk okuduğumda da çok etkilenmiştim, filmini izleyince de aynısı oldu. Gerçi her zaman demişimdir kitabın yarattığı etkinin yanında filmlerin esamesi okunmaz diye.. Bence kesinlikle önce film izlenip, devamında kitap okunmamalı. Yoksa hayalle yaratılmış karakterler, yerler, olaylar yerle bir oluyor. Ve basma kalıp okunmaya devam ediliyor.

Gelelim filme...Filmle kitap kurgu olarak çok yakın gidiyorlar. Ama kitabı okurken sayfayı kapatıp bi ahhhh çektiğin kısımların etkisi filmde yaratılmamış bence. Ayrıca eğer kitabı okumadan filmi izleseydim bazı kısımlar havada kalacaktı, bazı kısımlar tam anlaşılmayacaktı.


Filmin en güzel karakteri kesinlikle küçük Hasan... Ne kadar sevimli bir surat, nasıl güzel bir gülüş o...









Kitabı okurken, Emir'lerin hem Amerika'daki yaşamında, hem de  Kabil'deki zengin yaşamlarında bu kadar modern olacaklarını tahmin etmiyordum..Örneğin Emir'in karısını uzun elbiseler içinde , sanki Afganistan kıyafetlerine daha uygun düşünüyordum... Sonra filmi izleyince ne göreyim, giymişler kotlarını klasik Amerikalılara dönmüşler :)) 




 Kısacası kesinlikle tavsiyemdir ki kitabı okumadan filmi izlemeyin !...
Hazıra konmayın:))


2 yorum:

  1. bu yazarın elinden çıkan her kitap harika.zaten afgan ve amerikada yaşayan bir genel cerrahmış. bin muhteşem güneşten daha iyi uçurtma avcısı. mükemmel bi kurgu ama filmi izleyince kitabı okurkenki hayal ettiğim tablonun kaybolacağını söylediler. filmi izlemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın adsız :)) Bence de filmi izleyince kitap kadar etkilenmeyeceksin, ama yine de okunduktan sonra izlenebilir. Bazı sahnelerin canlandırılması hoşuna gidecektir...

      Sil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...