29 Ağustos 2012 Çarşamba

Kışlık menemenlerim hazır...

İlk defa geçen yıl başladım menemen yapmaya. Ve tadına doyamadık :)) Kışın özellikle ben okulda olduğumda Ömer için pratik bir kahvaltılık oldu.. Bu sene biraz daha fazla yaptım geçen seneye göre ama vakit bulursam yine bi 3-5 kavanoz daha yapmaya kararlıyım..

Yapımı çok basit. biberleri doğruyoruz (ben köy biberlerini tercih ediyorum), domatesleri küp küp doğruyoruz. Tencereye az yağ , ardından biberleri, azıcık kavrulunca da domatesleri ekliyorum. Domates ve biberler biraz kaynaşınca da kavanozlara dolduruyorum. Önemli noktalardan biri kavanozu Ömer'in sıkması. Bu tür kışlık hazırlıklarda kavanozun ağzının tamamen kapanması çok önemli. Yoksa hava alıp içindeki bozuluyor ... Sıcakken ağzı kapalı kavanozu ters çevirip örtülerle sarmalıyorum.Bi 5 - 6 saat sonra da yerine kaldırıyorum... Kışın yerken hiç bir tad farkı, koku farkı olmuyor... Herkese afiyet olsun...

Not: Küçüklüğümden beri alışkanlıktan olsa gerek melemen derdik... Ve hep aklıma takılırdı bi ara tdk'ya girip bakayım diye. Bu vasıtayla onu da kontrol ettim. Doğrusu menemenmiş :))

8 yorum:

  1. Sana inanamıyorum,bravo:)Nereden öğrendin bunları:)Menemenin kavanozunu ilk defa görüyorum:)Peki açınca hepsini bitirmek mi gerekiyor bir anda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Annem yapar eskiden beri. Menemen diye geçiyor ama yemeklerde filan da kullanabilirsin. Bi kavanozu açtıktan sonra buzdolabında saklıyorsun geri kalanını, 3-4 gün daha idare edebiliyor dolapta. Eğer çok kullanmıyorsan küçük kavanozlara yaparsın. İşin daha kolay olur.

      Sil
    2. özellikle Öykü doğduktan sonra mevsiminde olmayan bi şey yemek istemiyoruz ve kışın domates almıyoruz. Bunlar da domates ihtiyacımızı gideriyor işte...

      Sil
  2. Ben de yapıyorum bunlardan, çok da pratik oluyor:)Geçen yıl kavonozların biri sanırım iyi kapanmamış, bozulmuştu, çok üzülmüştüm emeğime:(
    Bu arada ben de eskiden melemen diye bilirdim hatta buna bir mantık da oturtmuştum:İzmir'in Menemen ilçesi var, buna ilçenin adı konulmaz, bu melemendir demiştim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkilerden bozulan olmadı , çünkü eşime kapattırıyorum ve mümkün olduğunca sıktırıyorum. Ama annem de aynı durumu yaşamıştı, hem de 3-4 tanesi birden bozulmuştu. O da çok üzülmüştü :(

      Sil
  3. oohh afiyet olsun canım.geçen sene yapmıştım ben de ama bu sene henüz fırsat bulamadım malum sebeblerden dolayı:))ama yapıcam. çok pratik oluyo. bak bi de patlıcanlı yapıyorum ben. patlıcanları bol domatesi ve biraz sarmısağı azıcık yağ ekleyip pişiriyosun. iyice sulanınca gene kavanozlara doldur kapat sıkıca. kışın bu da çok pratik oluyo. azıcık soğan kavurup üzerine konserveyi dök, baharat maharat derken oldu sana 10 dakikada yemek:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin fırsat bulamamandan daha doğal ne olabilir canım.. 2 çocuk ikisi de küçük, insanın vaktini elbet alacak fazlasıyla.Ben patlıcanları közleyip buzluğa attım, geçen sene de yapmıştım. Sonra çıkarınca yoğurtluyorum güzel oluyo meze olarak.. Ama senin dediğin tarifi de yapıcam, biz bu tarifi genelde kahvaltıda soğuk olarak tüketiyoruz. yada çayın yanında işte. Ekmek bana bana :)) Bi Ankara'ya gidicem bu gece. Geldikten sonra onu da yapayım.Teşekkür ederim...

      Sil
    2. közlenmiş patlıcan bi de kırmızı biber vazgeçilmezim. ama bizim taşınma işi var diye dondurucuya çok yüklenmiyim diyorum gerçi nerdeyse doldu bile şimdiden. evet kahvaltıda da oluyo doğru söylüyosun...sana iyi gezmeler canım...

      Sil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...