9 Ağustos 2012 Perşembe

Bin Muhteşem Güneş - Khaled Hossini

Khaled Hosseini'nin önce "Uçurtma Avcısı" isimli kitabını okudum ve çok beğendim. Sonra farkettim ki bi de "Bin Muhteşem Güneş" isimli kitabı var. Hazır tatildeyiz ve ben bol bol kitap okuma modundayken onu da sipariş ettim internetten. Yanında Od ve Şemspare'yle birlikte. Üçünün arasında ilk bu kitabı okumayı seçtim. Bi çırpıda okunup biten bi kitap zaten...


Kitap ismini Saib-i Tebrizi'nin şu şiirinden almış...Şiirde Kabil'den bahsediyor...
"Bu kentin ne çatılarını ışıldatan ayları sayabilirsin,
Ne de duvarlarının gerisine gizlenen bin muhteşem güneşi" 

Kitapta 2 baş karakter var. Leyla ve Meryem... İkisi de 1980 ve devamındaki Afganistan'daki olaylardan yeterince nasibini alıyor. Meryem zaten babasız "harami" olarak dünyaya geliyor, hayatı boyunca da hep şanssız oluyor. Leyla ise hayatının başında ve sonunda mutluluğu yakalamış ama gençlik yıllarında bir sürü sıkıntıyla boğuşuyor. Neyse kitaptan çok da bahsetmiyim. Tek yapmanız gereken bu kitabı almak ve bir çırpıda okuyup bitirmek. 

Kitapta yer alan şu cümle de çok hoşuma gitmişti. 
Hep kuzeyi gösteren bir pusula ibresi gibi, bir erkeğin suçlayan parmağı da daima bir kadını işaret eder. 

Bi de şu cümle var ki hem kitaptaki olayda , hem de günlük hayatta çok çok doğru...
Sarhoşun günahınının bedelini hep ayıık öder..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...