6 Şubat 2013 Çarşamba

Susamlı Kurabiye

Tarif Defterime bir tarif daha ekleme zamanı geldi. Sevgili Nurçin'im Moriçe'min yaptığı susamlı kurabiyeleri önce Öykü'nün doğumgünü için yaptım, sonra fazla hamuru buzluğa attım. Geçen hafta gelen misafirlerim için hamurları buzluktan çıkarıp yeniden kurabiyeye dönüştürdüm. Çok beğenerek de yedik...

Fotoğraf yine bulanık ya, ben bi çırpıda çekiveriyorum bunları, tam istediğim gibi olmuyor ya neyse... Gelelim yapılışına...

Malzemeler
2 yumurta sarısı ( Beyazları üstüne sürülecek)
8 yemek kaşığı toz şeker
1 paket oda sıcaklığında bekletilmiş margarin
1 kabartma tozu
1 vanilya
Aldığı kadar un
Üzeri için de susam

Yapılışı
Yumurta ve toz şeker karıştırılır. Ardından margarin eklenir. O da biraz karıştırıldıktan sonra vanilya, kabartma tozu ve un eklenir. Bu hamurdan küçük parçalar koparılıp önce yumurta akına sonra susama batırılarak tepsiye dizilir. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında pişirilir. Soğuyunca mis gibi yenir. Afiyetler ola :))

Nurçin'in denemelerine göre bu kurabiyelerden büyük büyük yapınca küçüklere göre daha az lezzetli oluyormuş. O yüzden küçük küçük yapıyoruz kurabiyeleri...


4 yorum:

  1. :)) oh mis... Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. Çok nefis ve kolay bir tarife benziyor,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun :)) Gerçekten hem kolay hem de çok lezzetli. Ben normalde sevmem pek kurabiye ama buna bayıldım...

      Sil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...