4 Şubat 2013 Pazartesi

Limonlu Kek...

Geçen hafta Öykü'mün doğumgünü, hafta içi lise arkadaşlarımı ağırlama. Kaç aydır yapmadığım hazırlığı yapıyorum son günlerde :) 
Bu da arkadaşlarım için hazırladığım limonlu kekim. Biz çok beğendik... Eğer denerseniz umarım siz de beğenirsiniz...


Malzemeler: 
4 yumurta
1,5 su bardağı şeker
yarım su bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 limon kabuğu rendesi
1 limonun suyu
vanilya, kabartma tozu
aldığı kadar un ( ortalama 2-2,5 bardak)

Yapılışı:
Önce yumurtayla şeker beyaz olup köpürene kadar çırpılır. Ardından süt ve sıvı yağ eklenir, karıştırılır. Limon kabuğu ve limonun suyu da eklenerek bir daha karıştırılır. En son vanilya, kabartma tozu ve un eklenir. Yağlanmış kek kalıbına dökülerek önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirilir. Tercihe göre fırından çıktıktan ve bir müddet soğutulduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir. Afiyet olsun...

Bu blogun en sevdiğim yönlerinden biri de her anlamda benim günlüğüm olması... Şu anki görevi tarif defteri :) 


4 yorum:

  1. Yine döktürmüşsün canım, hamaratsın vesselam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışan bir insan olunca hamaratlık nerde, ben nerdeyim oluyor durum... Arada kendi çapımda bi şeyler yapıyorum işte...

      Sil
  2. eline sağlık canım limonu keke çok yakıştırıyorum ve suyu değilse bile kabuğunu rendeliyorum kekin içine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de ellerine sağlık canım. Aşkla yapılan herşey güzel oluyor...

      Sil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...