23 Şubat 2013 Cumartesi

Köfte Yağmuru - izledik

Başlık yazarken izledik diye belirteyim dedim, neme lazım, belki evde deli gibi köfte yaptığım düşünülmesin :) Geçenlerde A101 marketlerde 4,95 Tl'ye orijinal Dvdler vardı. Ben de Öyküm'e çeşitlilik olsun diye bir fikrim olmasa da Köfte Yağmuru ve Şirinlerin filmlerini aldım. 

Öykü'nün odasında bir televizyonu ve dvd'si var, yatma vakti gelince açıyoruz bir filmi, 15-20 dakika izliyor, ertesi gün devam ediyor filan. Uzun zamandır Köfte yağmuru takılıydı, sarıp sarıp baştan izliyordu. Ben de bi başını gördüm, bi sonunu... Eşim de aynı şekilde :) bu akşam iş çıkışı eşim eve gelince "hadi hep beraber Köfte yağmurunu izleyelim" demez mi :) Kaç gündür merak etmiş demek ki filmin tamamını :)

Neyse oturduk ailecek izleyelim diye, ben ve eşim daha konsantreydik, Öykü kah kucağımıza geldi, kah evin içinde dolandı, kah koltukta tek başına uzanarak izledi...


Filmin konusuna gelecek olursak;
Bir kasaba var, orada taaaa uzaklarda. Geçim kaynakları sardalya. Bu sebeptendir ki şekerlemeleri de, tatlıları da, yemekleri de herşeyleri sardalyadan... Bir de çocukluğundan beri bilime, yeni icatlara meraklı bir çocuk var bu kasabada: Flint Lockwood, kendi çapında bir çok şey icat etmiş ama hepsi hüsranla sonuçlanmış. En son icadı ise bir yiyecek makinesi. Babası onu desteklemese de makinenin yapımını tamamlıyor. İçine su konunca yiyecek veren bu makine bir yanlışlık sonucu gökyüzüne roket gibi fırlıyor ve orada bulutlardan bolca su çekerek bolca yiyecek saçıyor yeryüzüne. Bütün kasaba halkı bu durumdan çok memnun oluyor ve tabi ki doyumsuz insanoğlu hep daha fazlasını istiyor makineden ve bir müddet sonra iş çığrından çıkıyor. Her yeri fazlasıyla ve gitgide daha büyüyerek dünyaya düşen yiyecekler kaplıyor. Flint bu işe kendisinin sebep olduğunu düşünerek bir uçakla gökyüzüne çıkıp, makineye ulaşıyor ve zorluklarla da olsa kapatmayı başarıyor.


Kesinlikle çocuklarınızla izleyebileceğiniz çok güzel bir film, bundan önce hayran olduğum Kayıp Balık Nemo, Yukarı bak, Arabalar, Oyuncak Hikayesi, Buz Devrinin yanında Köfte Yağmuru da yerini aldı... Kavga dövüşün, silahların, kılıçların olmadığı çizgi filmlerini tam gücümle destekliyorum...

2 yorum:

  1. biz daha animasyon filmleri izlemiyoruz..hem ztn sıkılıyor hemde daha izleteceğim güzel bişi bulamamıştım henüz..bunlara bir bakayım ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu filmleri ablamın oğlundan biliyordum zaten, deneyimliydim yani bu konuda :D Ben bile çok zevk alarak izliyorum ki, Öykü de seviyor ... Çizgi film izlemiyoruz biz de neredeyse hiç...

      Sil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...