17 Aralık 2012 Pazartesi

Baharat Kokulu Hayatlar - Erica Bauermeister

Bazı kitaplar vardır, bi okuduğun paragrafı anlamayıp tekrar okursun, seni yorar, zihnini kurcalar... Bazı kitaplar da vardır, okumasan da sonraki paragrafı anlarsın :) İşte baharat kokulu hayatlar böyle bir kitaptı bence. Basit, yalın, bir çırpıda okunabilecek, beyni yormayacak türden... Küçük Mucizeler Kitabının yemek kursu versiyonu... Zaman zaman kurstan, zaman zaman da kursiyerlerin hayatlarından kesitler sunan bir kitap...Beğendim ama bana bi katkısı oldu mu? Bence çok az.


Kitapta yemeklerin yapımı da var ama olaylar Amerika'da geçtiği için bizim kültürümüze yabancı yemeklerdi. Yok eti kırmızı şaraba batırmak, yok yanında şampanya açmak, yok yengeç pişirmek... Bu kitap türk bir yazar tarafından yazılsaydı benim daha çok zevk alacağım kesindi. Örneğin patlıcan oturtmayı anlatsa kitapta bi yandan, ya da kuru fasulye pilavı :) Canım isteye isteye okusam ben de :))

Bu kitapta şunu öğrendim ki: "Şükran günü açlıktan kurtuluşu sembol eden bir günmüş. O yüzden bolca yemek yapılır ve tıka basa yenilirmiş o günlerde..."

4 yorum:

  1. hep derimki bir kitaptan bir kelime bile öğrensen kardır:)) bak bu kitap sayesine şükran gününün anlamını öğrendin sen, senin sayende de ben:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın kitap kardeşliği o zaman...

      Sil
  2. Ben de bak şimdi okumadan şükran gününün anlamını öğrendim:)Şaka maka tam bana göre bir kitapmış bu.Küçük M.Dükkanını da çok sevmiştim,teşekkkürler:)Kapağı çok şirin.Ne zaman alabileceğim bilmiyorum vakit bulamıyorum.Bloglarda beğeniyorum sonra unutuyorum ama bunu unutmayacağım inşalllah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben hepsiburadadan alıyorum eğer vakit bulamıyorsam. Bugüne kadar bi problem yaşamadım şükür... Aklında bulunsun.
      Ayrıca kitabın kapağı da gerçekten çok hoş...Ben de bayıldım...

      Sil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...