16 Ocak 2013 Çarşamba

2012'de Okuduğum Kitaplar Mimi

Sevgili arkadaşım amphitrite nam-ı diğer Ceyda beni mimlemiş :) Geçen yıl okuduğum kitapların bir kısmını, blogum olduktan sonraki okuduklarımı burada paylaşıyorum zaten. Öncesi için de kalktım, gittim , kitaplığımı karıştırdım. Hangilerini bu yıl bulmuşum, toparlayıp geldim yanıma :) Şimdiden belirteyim Allah ömür verir de bu senenin sonunu görürsem hedefim en az 52 :)


  • Mart Menekşeleri ( Bu aralar bloglarda ismi pek bir geçer oldu, aldım, okudum çok da beğendim. Tavsiye edilir)
  • Baharat Kokulu Hayatlar (Çerez tadında bir kitap, biraz kafanızı boşaltmak istiyorsunuz tavsiyedir)
  • Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları Su (Buket Uzuner'in her kitabını okurum, bunu da kaçırmadım, çok güzeldi. Muhakkak tavsiye edilir)

    • 22/11/63( Tam Stephen King'e uygun bir kitap. Heyecan dorukta hep. Muhakkak tavsiye edilir.)
    • Aziz Bey Hadisesi (Küçük öykülerden oluşan ince bir kitap, okunabilir.)
    • Bir Gün (Ceyda'nın hediyesi.İçerik olarak okumaya alışık olmadığım türden bir kitap. 22 yıl boyunca tek bir günden ve 2 kişinin arkadaşlığından bahsediyor.)
    •  Psiko Analist (Heyecan dorukta olan bir kitap daha, tam anlamıyla 2 bölümden oluşuyor. Okunmalı ! Yine Ceyda'nın hediyesi)
     
    • Kış Bahçesi (Sonlarına doğru ağlaya ağlaya içimi çıkartan kitap. Özellikle bayanlar, anneler muhakkak okumalı.)
    • Doğu'nun Limanları ( Amin Maalof'un kitabı. Kitapta bahsedilen karakterler gerçek kişilerden esinlenilmiş. Okunabilir)
    • Arı Kovanına Çomak Sokan Kız
    • Ateşle Oynayan Kız
    • Ejderha Dövmeli Kız (Bu üçlemeyi de moriçemden görüp almıştım, çok beğenerek okudum. Muhakkak okunmalı)
    • Satranç (Stefan Zweig)
    • Şemspare (Elif Şafak'ın bir çok kitabını okuduğum için bu son kitabını da alıp okudum. Denemelerden oluştuğu için hoşlanmıyorsanız hiç başlamayın derim. )
    • Bin Muhteşem Güneş ( Okumazsanız çok şey kaçırırsınız...)
    • Sil Baştan ( Özü kitabın kapağında da yazıyor zaten. Hayatınızı tekrar , tekrar ve tekrar yaşamak zorunda kalsaydınız. Çok beğenerek okudum)
    • Bir Çift Ayakkabı ( Sunay Akın'ın bilgilendirici eğlendirici kitabı. Çok güzel!...)


      (Buraya kadar olan kitapların yorumları blogumda mevcut, bundan sonrakiler blog öncesi kitaplar :))
    • Aşk (Elif Şafak'ın bu kitabını 2. kez okudum bu yıl. Okumadan geçmeyin)
    • Darağacında Üç Fidan ( Deniz, Yusuf ve Hüseyin'in anlatıldığı kitap. Muhakkak okunmalı)
    • Uçurtma Avcısı (İlk başlarda sıkılarak, sonra bayıla bayıla okudum)
    • Firarperest ( Elif Şafak - Yine denemelerden oluşan bir kitap)
    • Sultanı Öldürmek (Ahmet Ümit - Hastasıyız kendisinin )
    • Yazlık (Gülse Birsel - yazın okuduğum çerezlik kitap)
    • Piraye (Tuna Serim'in Nazım'ın Piraye'sini anlattığı müthiş kitabı )
    • Yüreğim Seni Çok Sevdi (Canan Tan'ın çerezlik bir kitabı. Bir daha okur muyum bir kitabını, pek sanmam. Basit biraz )
    • Gizli Anların Yolcusu (Ayşe Kulin'den değişik bir tarz. Şaşırarak okudum. Okunmalı'..)
    • Aşk ve Zeka ( Benim öğretmen arkadaşımın yazdığı bir kitap, sonu istediğim gibi olmasa da severek okudum. D&R larda satılıyor. Yazarı Eray Aydın)
    • İstanbul Hatırası (Ahmet Ümit)
    • Küçük Mucizeler Dükkanı 
    • Bir Yumak Mutluluk...
    Eminim unuttuğum vardır ama, genel olarak geçen yıldaki kitap durumum budur. 




      2 yorum:

      1. birsürü okuduğumuz ortak kitabımız varmış:) mart menekşeleri hala alamadığım çok okumak istediğim bi kitap. bide Sunay Akın dikkatimi çekti listede çok severim kendisini onu da alıyım ben ya:)

        YanıtlaSil
        Yanıtlar
        1. Al al, hayat kitaplarla güzel!...

          Sil

      İşte ben...

      Fotoğrafım
      İstanbul, Turkey
      Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...