27 Mayıs 2013 Pazartesi

Güneşi Uyandıralım - Jose Mauro De Vasconcelos

Pinuccia'nın yazar etkinliğinde bu ay  Vasconcelos'un kitaplarını okuyoruz. İlk defa bu etkinlikte bir yazarın 2. kitabını okumaktayım. Hatta 3.süne bile başladım :)


Şeker Portakalı'nın devamı olan bu kitapta Zeze biraz daha büyümüş halde. Kendi ailesinin yanından zengin bir ailenin yanına verilmiş eğitim hayatı bitene kadar. Okulunda ve yeni çevresinde yaptığı yaramazlıklar, yine duygusal halleri var bu kitapta da. Hee bi de aşık olduğu sevgilisi.
Diğer kitaptaki Portekizli arkadaşı Portuga ve Şeker portakalı artık yanında değiller. Arada onları hatırlasa da bu kitapta Zeze'ye eşlik eden 2 hayali arkadaşı daha var. Birisi yüreğinden içeri giren ve hep orada kalan Adam ismindeki kurbağası, diğeri de filmini izleyip hayran olduğu ve bazı akşamlar kendisini ziyarete geldiğini düşündüğü Maurice Chevalier.

Kitabın sonlarında Zeze 40 yaşlarındayken Chevalier'le karşılaşıyor ve o kadar heyecanlanıp , duygulanıyor ki... Bir zamanlar babasının yerine koyduğu adamla karşılaşmak okurken beni bile heyecanlandırdı.

Bir de kitapta şöyle bir bölüm vardı ki , hem de moralim bozuk bir anda okurken beni benden aldı ...

"Başka bir hayatta düğme olarak doğmak istiyorum. Ne düğmesi olursa. Külot düğmesi bile. İnsan olmaktan ve bir zavallı gibi acı çekmekten iyidir."

2 yorum:

  1. Zeze'nin dünyasına bir dalan çıkmayıyor sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle.. Ah Zeze, yaramaz Zeze, akıllı Zeze, hayalci Zeze...

      Sil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...