28 Ekim 2012 Pazar

Çanakkale 1915 - Sinema...

Öncelikle bu filmi sinemada izlemek isteyenler yazımı okumasınlar :)) Çok detaylı bilgi vermiycem ama tadını kaçırdığımı düşünmenizi de istemem...

Akşam üzeri biraz canımız sıkıldı, aldık kızımızı Meydan Alışveriş Merkezi'ne gittik. Yemek yedik, sonra da Öykü'yle oyuncakçı ve kitapçıya uğradık. Sinemanın önünden geçerken farkettik ki uzun zamandır sinemaya gitmemişiz, en son Fetih 1453 filmini izlemiştim, aradık kardeşimi geldi aldı Öykü'yü biz de bu filme gittik....







Şu sıralar gösterimde 2 tane Çanakkale filmi var, bunca yıl sonra neden ikisi de ard arda gösterime girdi bi anlam veremedim. Bence 18 Mart'ta gösterime girseydi daha anlamlı olurdu, daha çok ilgi çekebilirdi...

Gelelim filmden karelere;

  • Öncelikle son 2 yıldır Çanakkale'ye gittiğim için öğrencilerimle, yerler, hikayeler çok tanıdıktı bana. Filmi de genel olarak beğendim. Tabi ki çekim hataları ya da hikaye yanlışlıkları var ama yine de izlenebilecek bir film bence...
  • Filmde Mustafa Kemal'i canlandıran karakter biraz zayıf, çelimsizdi. Atamın ihtişamını taşımıyordu, ama öyle bir gözleri vardı ki, delici masmavi bakışlar (lens olduğu fazlasıyla belli olan)


  • Beni en çok rahatsız eden Seyit Onbaşı'nın hikayesindeki yanlışlıktı. Filmde herkes sapasağlam, mermiyi taşıyan mekanizma bozuluyor, diğer kişilerin bakışları altında Seyit Onbaşı tek başına mermiyi yükleniyor, ağzından kan gele gele taşıyor topa kadar. Bu arada diğerleri arkasından bakıyor sadece... Filmin en kötü sahnesi...



  • Askerlerin kıyafetleri pırıl pırıl, sanki her biri Omo'nun reklamından çıkmış:((
  • Filmin son sahnesi. 2. Anafartalar Savaşı, askerler saldırıya hazırlanıyor ve hepsi abdest alıp kefenini hazırlıyor kenara... Bu da en etkileyici sahnelerden biri bana göre...
  • Filmin bir sahnesinde "Limon Fon Sanders" yazıyor. Hiç kimse mi farketmedi acaba yazım yanlışlığını çok merak ettim...
  • Çanakkale'de destanlaşmış "Kınalı Hasan" filmin hiç bir yerinde geçmemiş...
  • Son olarak Atatürk'ün meşhur sözü "Ben size savaşmayı değil ölmeyi emrediyorum." sözüne filmde rastlayınca bir kere daha farkettim ki Atatürk bize Allah'ın bir hediyesi... Binlerce şükür onun gibi bi atamız olduğu için...
Yani filmin konusu benim için önemli olan, filmin içindeki yanlışlıklara bakarsanız ohooooo ki ne ohoooooo...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...