1 Eylül 2012 Cumartesi

Ejderha Dövmeli Kız - Stieg Larsson

Okumayı fazlasıyla istediğim Stieg Larsson'un Milennium serisinin ilk kitabı olan Ejderha Dövmeli Kızı bitirdim... Başlayalı çok olmamasına rağmen son 2 gündür Ankara'da olduğum için sadece 50 sayfa okuyabildiğimden sanki uzun süredir elimdeymiş gibi hissettim:((

Kitap başlangıçlarını sevmiyorum ben. Olayı, kişileri anlamak, kitaba hakim olmak ve eğlenmek ya da merak etmek zaman alıyor. Aynı durumu bu kitapta da yaşadım, kişileri ve bağlantıları anlamak biraz uğraştırıcı geldi :) Ama devamında olaya hakim olunca yani yaklaşık 50-60 sayfa sonra çok akıcı bi halde okunup, devamlı merakta bırakacak, okurken şaşırtacak etkili güzel bir kitap olmuş. Şimdi sırada 2.si var. "Ateşle Oynayan Kız." Artık kişiler ve kitap hakkında bilgi sahibi olduğum için daha zevkli geçeceğine eminim.

Ejderha Dövemli Kız'da 2 baş karakter var. biri Mikeal Blomkvist , diğeri Lisbeth Salander.Gazeteci Mikeal Blomkvist ve bir güvenlik şirketinde araştırmacı olarak çalışan Lisbeth Salander... Kitaptan hiç bilgi veresim yok, tadı kaçmasın:) Çünkü tadı bolca çıkarılacak bir kitap.

Yalnız kitapta her an kahve içiyorlar, sabah, akşam, yemekte, yemek öncesi ve sonrası :)) Kahve hastası olmayan benim bile çok canım çekti. Eğer tiryakiyseniz 2'ye katlanabilir kahve içme isteğiniz...

Bu 3'lü seriyi hepsiburada'dan almıştım. Hep aklımda olan kitaplar olduğu için bi kitapçıya gidip de alışveriş yapmama, kitap seçmeme gerek kalmıyor..Bi de malum vakit darlığı her an dışarı çıkmak zor.. Hepsiburadadan alınca en azından kargoyla eve geliyor.. Bi de indirimli oluyor kitaplar bu da yanıma kar kalıyor:))

Bu akşama da alıcam elime kahvemi filmini izliycem. Kitap kadar hoşuma gitmeyeceğini düşünsem de bakalım ne kadar beklentimi gerçekleştirecek görücez...

4 yorum:

  1. canım iki farklı filmi var. ben ikisini de izledim çok bi fark yok aralarında. farklı ülke yapımlarıydı galiba, çok net hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım araştırdığımda gördüm, biri İsveç, diğeri Amerika yapımı.. İzleyemiyorum bu akşam, ama en kısa zamanda izliycem artık.. Fark olmaması güzelmiş, ben de ikisini de izlemek isteyebilirim ayrıca. Hoşuma gidebilir...

      Sil
  2. Ben bu seriyi geçen yaz okumuş ve çok beğenmiştim, hatta ingilizcemi geliştirmek için 3.kitabı arı kovanına çomak sokan kız'ı ingilizcesinden okumuştum, bence yabancı dilde okunabilecek en iyi kitaplardan çünkü zaten kitap çok hızlı aktığı için dil yüzünden takılıp da elinden bırakamıyorsun:) Akabinde filmini de seyrettim ama kitaptaki etkiyi vermiyor bence..

    YanıtlaSil
  3. Kitabının aynı etkiyi bırakmayacağından eminim ben de , hep böyle oldu çünkü. İngilizcesinden okuman süpermiş, ben bu kadar kalın bir kitabı okuyamam ing. olarak...

    YanıtlaSil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...