3 Eylül 2012 Pazartesi

Ejderha Dövmeli Kız - film

Kitabını henüz 2 gün önce bitirip, kitap hakkındaki görüşlerimi de burada paylaşmıştım. Aslında filmini de o gün izleyecektim ama başka aksiliklerden dolayı biraz geç kaldı :)
Tabi ki tabi ki ve tabi ki kitaptan aldığım zevkin yarısını almadım filmden. Kötü bir film mi? Hayır... Sadece sanki kitabı okumasaymışım filmden hiç bi şey anlamazmışım, boşlukta kalırmış herşey gibi hissettim. Uçurtma  Avcısı'nda da aynı şeyleri hissetmiştim.
Kitapla film arasında farklılıklar var, ayrıca kitapta olup da film de olmayan ufak tefek bi sürü kısım var. Filmin içeriğini her ne kadar bilsem de yine de izlerken biraz tırstım. Hangi sahnede tırsacağımı bilmek de  komikti gerçi:)

Lisbeth'den kitapta bi kaç yerde 15 yaşında gösteriyor diye bahsederken filmde gayet 25 yaşında gösteriyordu. Hiç de ufaklık görüntüsü yoktu...Bu biraz rahatsız ediciydi sanki. Başka bi oyuncu bulabileceklerini düşünüyorum.


                                                                                        Filmde dikkatimi çeken şeylerden biri de
Bjurman karakterini canlandıran kişiydi.
Rolünü hiç bilmeden bu kişi kim gözüyle baksam,
her halde bir aile babasıdır diye düşünürüm.
Öyle yumuşak ve sakin geldi yüzü gözüme.
Pek yakıştıramadım yani rolüne...Ayrıca Bjurman ve Lisbeth'in her görüşme sahnesi çok iğrençti.





Hee bi de son olarak , Isabella için hep cadı kadın, huysuz kadın diye bahsederken yine karakteri canlandıran kişinin rolüne uymadığını düşünüyorum. Ah bi Aliye Rona olacaktı ki orada, cadılık neydi gösterecekti :))

Yine yeniden kitap okumanın ve kitap okurken hayal kurmanın nasıl zevkli bir şey olduğunu kendime kanıtlamış oldum.






2 yorum:

  1. Kitaplar filme dönüşünce insanın hem hayaliyle örtüşmüyor,hem de kitabıyla.Ama yine de karşılaştırmak keyifli olsa gerek,bir eleştirmen edasıyla:)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten dekarışlaştırmak keyifli , eleştirmen edasıyla :) Eee ne de olsa blog sahibi benim :))

    YanıtlaSil

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Turkey
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...