26 Şubat 2014 Çarşamba

Şili'de Gizlice - Gabriel Garcia Marquez

Yazar aylarında şubat ayı yazarı Marquez olunca kütüphaneden iki kitabını aldım. Ay bitmek üzere , ben de ancak bitiriyorum kitaplarımı...

Bu kitapta darbenin ardından ülkesinden sürgüne giden Şili'li yönetmen Miguel Littin'in gizlice ülkesine girerek, darbenin ülke üzerindeki etkisini 3 farklı ekiple filme çekmesini anlatıyor. Marquez; Littin'le yaptığı tam 18 saatlik görüşmeyi özetleyerek bu kitaba aktarıyor. 

Kitapta görüyoruz ki askeri darbe sonucu yönetime geçen Pinochet tüm ülkeye mutsuzluk, üzüntü, sıkıntı getirmekten başka da bir şey yapmamış... 

Littin'in yerine kendimi koydum, bir sebeple mecburiyetten ülkemden ayrılmam gerekse ne kadar üzüntü ve hasret çekeceğimi farkettim. 31 yıldır bu ülkede yaşıyorum, taşı , toprağı, lisanı, insanı benim bildiklerim hep. Hepsinden birden ve mecburen ayrı düşmek çok acı verici olsa gerek. Allah kimseye göstermesin...

Şili'li yazar Pablo Neruda'nın şiirinden bir alıntı : 
- Her yerde ekmek, pirinç, elma;  Şili'deyse tel tel tel ( her yerin dikenli tellerle çevrili olmasına karşın)

Santiago Havaalanı'nda bir afiş : 
ŞİLİ DÜZEN VE BARIŞ İÇİNDE İLERLİYOR...(Littin diyor ki : Saatime baktım, sokağa çıkma yasağının başlamasına 1 saatten az kalmıştı )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...