6 Mart 2013 Çarşamba

Öykü'mün İlk Veli Toplantısı...

Kızımla süren yaşamımda ilkleri yaşamaya devam ediyorum ve bu durum beni çok heyecanlandırıyor.Geçen pazar günü okulunda veli toplantısı vardı. Bendeki nasıl bir duygusallık, nasıl bir heyecan, nasıl bir mutluluk anlatamam. Zannedersiniz Öykü'nün üniversiteye giriş sınav sonucu belli oluyor :)

Neyse pazar günü kursum var malum, erken çıktım biraz, gittim toplantıya. Sevgili öğretmenimiz öncelikle evde kaliteli vakit geçirmenin faydalarından , bunun için kullanılabilecek materyallerden bahsetti. Bizde olanlar da var, olmayanlar da. Olmayanlar için hemen araştırmaya geçtim tabi, aldıkça burada da paylaşırım...

Sonrasında da sağlıklı ve pozitif çocuklar için yapılması gerekenlerden bahsetti genel olarak. Aaa bir baktım ki ben zaten bir çoğunu uyguluyorum :))

  • Çocuklarınıza yemek, uyku ve okul konusu dışında her konuda kendisine zarar vermediği müddetçe özgürlük tanıyın dedi ki özgürlük tanıma kısmında çok başarılıyım. Evde bir yer mi kırılacak, dökülecek, dağılacak hiç bir şey kızımın mutluluğundan daha önemli değil. Zaten okula da kendisi isteyerek gidiyor, ama gelelim yemek ve uyku konusuna. Bu konuda biraz daha tutarlı olmaya karar verdim. Yoksa benim kızıma bıraksanız ne acıktım der, ne de uykum geldi...
  • "Çocuklarınızı kimseyle kıyaslamayın" dediler. Hiç kıyaslamam yavrumu kimseyle, zaten en akıllısı en güzeli benimki :)))))
  • "Çocuğunuzu devamlı eleştirmeyin, devamlı övmeyin"...
  • "Çocuğunuzun her dediğini yapmayın" dediler ki ben sırf Öykü istiyor diye herşeyi yapsam, günde 10 paket çikolata, 10 paket şeker alırım herhalde, yada şu makinelerde olan küçük sakızlar var ya, devamlı ağzında onunla gezer... Dışarıda da olsak, istediği kadar ağlayabilir, kesinlikle taviz vermem bazı şeylerden...
  • "Bilgisayar ve telefon kesinlikle yasak olmalı..." Ben bu konuda çok kararlı davranıyorum, ama babamız sayesinde biraz onun telefonuyla oynuyordu. Toplantı sonrası eşimle de tekrar konuştum, onunla da anlaştık. Telefon ve bilgisayar kesinlikle yasak...
  • "Çok fazla televizyon izletmeyin, Günde yarım saat uygundur " dediler. Gerçekten de Öykü'yü bıraksan hiç kalkmadan ve bana hiç bulaşmadan saatlerce televizyon izleyebilir. Ancak çok yorgun yada hasta olduğumda, yada az kafamı dinleyeyim dediğimde açıyorum artık...
Neyse bunların dışında Öykü için birebir söyleyecekleri pek şey yoktu. Aktivitelerle çok ilgili, çok zevkle yapıyor. Hiç bir problem yaşamıyoruz dediler, hee bi de ingilizce dersinde de bütün etkinliklere katılıyormuş. Berna teacherını da çok seviyormuş :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İşte ben...

Fotoğrafım
İstanbul, Türkiye
Benden merhaba.. 30 yaşlarında okumayı, gezmeyi, eğlenmeyi seven bir öğretmenim. Bir de 3,5 yaşında hayatımın Öykü'süne sahibim. Blogumda güzel vakit geçirmeniz dileğiyle...